شهادت یکی دیگر از مرزبانان در بانه سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است
سرخط خبرها

سرقت میلیاردی با آب‌میوه مسموم در مشهد | سارقان دستگیر شدند

  • کد خبر: ۱۹۹۰۹۶
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
سرقت میلیاردی با آب‌میوه مسموم در مشهد | سارقان دستگیر شدند
زندان فرجام سارقان اجاره‌ای که مرد مشهدی را بیهوش کرده و اموالش را ربودند.

به گزارش شهرآرانیوز، هر روز که می‌گذشت ذره‌ای از ارزش پول ملی کم می‌شد، در این شرایط وقتی بنکدار موادغذایی دید چک یک‌میلیارد تومانی که از مشتری گرفته است نقد نمی‌شود، تلفن را برداشت و شماره مشتری‌اش را گرفت، غافل از اینکه با مار خوش‌خط و خالی در حال مکالمه است و آخر این ماجرا به یک سرقت مکارانه ختم خواهد شد.

ماجرای این پرونده از چندی پیش آغاز شد. مردی با ورود به مغازه یک بنکدار موادغذایی در مشهد، درخواست انبوهی از کالا داد. در این میان خریدار با چرب‌زبانی و شوخی، توانست فروشنده را خام کند. او با این بهانه که در یکی از شهرستان‌های خراسان‌رضوی اقدام به توزیع مواد غذایی می‌کند، خود را به عنوان فردی بانفوذ و سرشناس جازده و در ادامه با چرب‌زبانی، فروشنده را راضی می‌کند که به ازای یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مبلغ کالا‌ها از او چک قبول کند. هر چند فروشنده اول موافق نبوده است، اما در نهایت با دریافت چک موافقت کرده و ساعتی بعد خودرو‌های حامل موادغذایی به سمت شهرستان مورد نظر راهی شدند.

آغاز یک بحران

وقتی به بنکدار موادغذایی اطلاع دادند که چک یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی پاس نشده است، باورش نشد. او آن‌قدر اسیر چرب‌زبانی‌های مشتری‌اش شده بود که با خودش گفت حتما اشتباه شده است. در مکالمه تلفنی میان فروشنده و خریدار مشخص شد که اشتباهی صورت نگرفته و صاحب چک دوباره با چرب‌زبانی به‌نوعی از او وقت گرفت، اما چک در وقت‌های اضافه نیز پاس نشد تا جایی که فروشنده به فکر شکایت افتاد.

در این موقع بود که خریدار با گرفتن یک‌هفته وقت اضافی، اطمینان داد که دیگر حتما چک را پاس خواهد کرد.

دعوت به خانه شوم

بعد از چند روز خریدار با فروشنده تماس گرفت و با این ادعا که برای حسابش مشکلی پیش آمده است، از او خواست تا در اولین فرصت چک را با چکی که متعلق به پدرش است جابه‌جا کند تا به‌سرعت مشکل برطرف شود.

فروشنده نیز که صرفا دنبال پولش بود، با درخواست خریدار موافقت کرد و قرار شد به خانه او برود و چک جدید را بگیرد. فروشنده با دریافت آدرس در حالی به آن خانه رفت که دو مرد و یک زن ناشناس در آنجا منتظرش بودند. آن‌ها مدعی شدند که خریدار اصلی در راه است و تا او برسد از مرد میان‌سال پذیرایی کردند و زن جوان نیز لیوانی شربت به او تعارف کرد.

بیداری وسط یک کابوس

فروشنده همین که چشم‌هایش را باز کرد، متوجه شد که با خوردن شربت بیهوش شده است، بعد هم گوشی تلفن همراه، چک و پول‌هایش به سرقت رفته است. او در ادامه در فضای‌مجازی تصاویر نامناسبی دریافت کرد که او را در کنار زنی جوان نشان می‌داد و خیلی زود فهمید که هنگام بیهوشی این تصاویر را از او گرفته‌اند. همچنین او تهدید شده بود که در صورت شکایت، با انتشار تصاویر آبرویش را خواهند برد.

بنکدار مشهدی بدون اینکه از این تهدید‌ها بترسد، بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع داد و با توجه به شگرد مکارانه‌ای که در این پرونده وجود داشت، سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد، گروهی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مشهد را مأمور رسیدگی به پرونده کرد.

شناسایی زودهنگام

مأموران زیرنظر سرهنگ مجتبی تاج‌بخش، رئیس اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مشهد، تحقیقاتشان را آغاز و هویت یکی از متهمان را کشف کردند. مأموران توانستند متهم را ساعت سه صبح در مخفیگاهش دستگیر کنند.

بررسی‌های بعدی نشان داد که یکی از متهمان از مشهد متواری شده است. در این میان یک زن که در این پرونده نقش داشت، به همراه خریدار موادغذایی، دستگیر شدند. پیگیری‌ها ادامه یافت تا جایی که کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد متوجه بازگشت متهم فراری به مشهد شدند و در بزنگاه ورود به شهر این فرد نیز بازداشت شد.

اجیر‌شدگان

بازجویی از متهمان نشان داد که متهم اصلی پرونده (خریدار موادغذایی) این دو نفر را اجیر کرده تا شاکی را به خانه‌ای که اجاره کرده بودند، کشانده و پس از بیهوشی اموالش را بربایند. تمام اموال و چک سرقتی از متهمان کشف و ضبط شد و در ادامه نیز پرونده متهمان برای رسیدگی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->